השם שנתנה לנו משפחת המקור בקונסטלציה המשפחתית

האם לשמות יש משמעות על פי הקונסטלציה המשפחתית?

בהחלט אנו רואים וחווים הקשרים רבים לגבי השם הניתן לילד. כאשר ילד נולד הוריו לעיתים עוד לפני ההתעברות כבר מחוברים בתוכם לשם מסוים. השם הזה נושא שדה אנרגיה כאשר אדם או אשה אחרת במשפחה היתה בעלת השם הזה והאם היא זכתה לחיים ארוכים וטובים או קשים. כפי שלבית או פיסת אדמה יש היסטוריה שמשפיעה באיזה אופן על אלו שבאים לגור בבית זה או העם שחי על אדמה מסוימת ומושפע מהזיכרונות הרב מערכתיים מאותו האזור.

בתרבויות מסוימות קוראים לצאצאים על שם אדם מכובד במשפחה או בתרבות, בדת, בחברה בה חיה המשפחה. על שם איש קדוש, אישה אמיצה, וגם ניתנים שמות שמחזיקים את הכבוד המלכותי של משפחה וצאצאיה. במשפחות המלוכה אנו רואים חזרתיות של שמות כמו ג’ורג’, לואי, ריצ’ארד, דוד, שלמה, יוסף ועוד…

שמות חוזרים על עצמם במשפחה גם אם הורי הילד לא הכירו את המתים. לפתע משהו מגלה בקונסטלציה שכמה אותיות משמו מופיעים גם בשם של דודה רחוקה או סבא רבה. משפחות מבקשות לקרוא לילדיהם גם בשמות הנספים במשפחה. כך הילד כבר מקבל חיבור מיוחד לאותה הדמות ובקונסטלציה פעמים רבות נראה שהקשר לאותה דמות מקורית של השם, חוותה סימפטומים דומים לנכד או לנינה הקרויים על שמה.

האם כדאי לשנות את השם אם הוא על שם אדם שמת מוות טרם זמנו?

הקונסטלציה המשפחתית מאפשרת לנו לגלות דרך אנשים שמייצגים ומהדהדים לנו אנשים ממשפחת המקור שאפשרי לשחרר את ההתערבבות עם האנרגיה של האדם שאני קרויה על שמו וכך גם מהגורל או התפקידים שהתלבשו עלי דרך השם המשותף. לכבד את קשר הדם המשפחתי, ואת מה שרוצה לעבור הלאה לדורות הבאים ולהפריד בין חייו של האדם המת לחייו של הילד החי.

ישנם שמבקשים לשנות את שמם אך כשהם מגלים את האהבה הגדולה שיש להורים אל השם שנתנו לילד מאחר והשם מזכיר להם אדם אהוב, או אהוב שמת, הילד מבקש בשינוי שמו דבר אחר. הוא מבקש שהוריו יראו אותו כאדם נפרד מהאיש ההוא. כמי שהשם ניתן לו באופן חד פעמי וייחודי. אם ניתן בקונסטלציה לאפשר לטקס בו התהליך הזה יקרה יתכן ולא יהיה צורך עוד לשנות את השם.

משפחות של מהגרים שינו את שמם פעמים רבות כדרך להיפרד מהעולם הישן או שהמדינה החדשה הכריחה את המהגרים לשנות את שמן לשמות בני המקום כדי לעזור להם להתאקלם. אך בעצם התחושה היא שהם נפרדים כך גם ממשאבים ומהחיבור העמוק אל מדינת המקור. גם פה הקונסטלציה המערכתית יכולה לעזור לאדם לחבר את שם משפחתו הישן המעוברת, שהתביישו בו במדינה החדשה, לבני המשפחה מהארץ הרחוקה ולזיכרונות הטובים ממנה.

שמות שונו מסיבות רבות. מהישרדות, מחוסר רשום, מקשיי הגייה, בעקבות אימוץ, או חטיפה של ילדים בזמן מלחמה והגירה. שמות ניתנו לעבדים ע”י הבעלים שלהם, ילידים קיבלו שמות של בעלי האדמה שלהם. בתרבויות מסוימות שמות ניתנים על פי האירועים שקרו באותה תקופה כמו שמות שלום או שמות ניצחון.

אנשים משנים את שמם מרצונם למען מורה רוחני ובכך מסמלים את החיבור שלהם אל הקהילה הדתית רוחנית. מכל סיבה שלא תהיה שמות מבטאים בתוכם כאבים וגורלות. דרך תהליכים של קונסטלציה משפחתית אנו נזכרים שזרימת החיים היא תמידית, והחיים הללו הם התמיכה שלנו לשאת את שמנו באשר הוא ובכל אופן שניתן לנו. בשמחה או בכאב. שמנו ניתן לנו ע”י הורינו וע”י החיים עצמם.

לקונסטלציה משפחתית

מירב שרייבר 0545908590