הגוף שלך הוא תיבת אוצר רב דורית

הגוף שלנו הוא אוצר של זיכרונות

הגוף שלנו זוכר. זוכר את החוויה ברחם של אמנו, את לידתנו, את הנפילות מהאופניים, את הרגעים שהפחידו אותנו, הכעיסו אותנו לאורך כל הילדות. הגוף שלנו זוכר גם את החוויות של הדורות הקודמים, את הטראומות שחוו, את החוויות הקשות וגם את הנעימות. חיים של רבים אחרים, חיים דרך הגוף שלנו. חיים של שמחה וחיים של כאב. הגוף זוכר דמויות מיתולוגיות וקולקטיביות שסיפוריהם עברו והגיעו עד אלינו. הגוף שלנו זוכר גם מרחב ריק, עמוק ואינסופי, ממנו הגיע ואליו ישוב.

הגוף שלנו הוא מיכל בתוכו אמונות רבות שירשנו מהורינו, שעברו אלינו מדורות קודמים. “הגוף יאכזב אותך, גוף הוא חמור עבודה, אפשר להשתמש בגוף שלך, גוף של בן טוב יותר מגוף של בת, אם יש לך איבר מין זכרי אתה חזק, אם את בגוף של אשה את חלשה ואפשר לנצל אותך, טוב להיות שמן, טוב להיות רזה…”.

בקונסטלציה המשפחתית אנחנו מגלים את האמת שממוקמת בגוף שלנו. כל מה שעולה בחוויה הגופנית כלול בתוך האמת הזו. Radical Inclusion- קבלה רדיקאלית של כל התחושותהרגשותהמחשבותהריחותהטעמיםהמוזיקה שעולה בנו.

מתנת הייצוג בקונסטלציה המשפחתית

כשאנו מייצגים דמות, איכותסיפורמקום או כל דבר אחראנו שמים לב לתת המודעלמעבר הצר הזה בין המידע שאנחנו מכירים למידע חדשכמה עדינות וחמלה נדרשות כדי לבקר במקומות האלוכמה נשימה וסבלנות ויכולת להיות באי ידיעה. מנחה הקונסטלציה לומד את אמנות השהייה בפינות הנסתרות הללו, היכן שרגל אדם לא ביקרה בם שנים. כאשר נציגים מאפשרים להוויתם להיפתח אל תת מודע של אדם שאינם מכירים כלל הם מאפשרים גם לעצמם ביקור באתרים חדשים בתוכם. לרגע הם תוקף רב עוצמה, או אשה שהחליטה להפיל את תינוקה, בני זוג שאהבתם לא צלחה את התקופה, אחות צרת עין, ממון רב של משפחה, אדמה שנלקחה. חוויות קולקטיביות שהופכות לאישיות.

הגוף הוא הביתהמרכז בו חיים כל ההתנסויות שבנואלו שהגיעו מאבותינו ואלו שיגיעו לצאצאנוהעבר והעתיד כאן עכשיו בתוך כוח הכבידה. שאין ברירה אלא לתת כבוד לכל מה שאניולדעת שכל מה שאנו לא מכבדים מכביד עלינו.

המטיילים במרחבי הקונסטלציה המשפחתית פוגשים לעיתים קרובות את טעמו של הכבודמשפטים ומחוות שמביעים את החזרת הכבוד להורים שנתנו לי חייםלהוריהם שעשו את הטוב ביותר שיכלולתוקפים ולקורבנות במשפחה שלנוהקונסטלציה מאפשרת למשפחות רבות להשיב את הכבוד האבודכדי שהילדים שיבואו אחר כך יוכלו להיוולד לתוך כוח כבידה בריאלהיות מקורקעים בחייהם ולממש את חלומותיהם.

המיסתורין האמיתי הוא במציאות הפיזיתגם את זה מלמדת הקונסטלציההניצוץ האלוהי, אינו אי שם מחוצה לנועוד ועוד קונסטלציותותנועה עמוקה מתחילה לרפאמגוף הכאב לגוף האהבהכשאדם שסיפורו נשכח יכול לגלות שמישהו כעת מביט בו בעיניים ואומר לו בלב שלם, “אני רואה אותך בפעם הראשונה” זו האפשרות של הגוף שלנו להתחבר לעוד חלקיקי חלקיקים, תאים של זיכרון שנעו עד כה בתוהו ובוהו במרחב התודעה.

חשיבות העמדת הגוף הפיזי בתוך הקונסטלציה המשפחתית

בכל שבוע אני עדה לאנשים שמגיעים עם קשיים יומיומיים וכשהם מעמידים שוב ושוב את היחסים עם אמא ואבא הם מגלים שהם נמצאים בבסיס היחסים עם כל דבריחסים עם כסףעם אהבהעם ביתעם מחלהעם אלוהיםוככל שהיחסים מבריאים עם הורינו בתוכנומבריאים ומשתנים היחסים שלנו עם העולם.

במרחבי טיפול רבים מדברים על הגוףנוגעים בגוףמאכילים את הגוףמנענעים ודוקרים אותו במחטיםופהפה הקונסטלציה היא הגוף בכבודו ובעצמוכל רצון שלנו לשינוי קשור בעוד תנועהמבטנשימהתזוזה במרחבקבלה של הגוף במלואוכשאנו מחפשים מה נעדרמה חסר או מי חסראת מי הוציאו מהמערכת עד שהגוף תפוסכואבחולהזוכר תמונותשמות של אנשים שאף פעם לא פגשנווהגוף זוכר זאת בכאבביגוןבגעגועבכמיההבפחדבזעם רבבביקורתבקנאהבבושה. בחומרי הגלם של החיים.

הגוף שלי ושלך ושל כל אחדהוא איבר החישה של שדה גדול ומאוחד, לא דואלי. בקונסטלציה המשפחתית אנחנו לומדים וזוכים לראות שוב ושוב שכולנו השדה האחד הזה שמדבר אלינומספר לנומזכיר לנו את מה ואת מי ששכחנו. הגוף מחבר אותנו לדמויות וארועים שקרו למשפחה וגם לשקט, לחוכמה, לחמלה, לרגישות, לאומץ, לחופש, לכל מה שאנחנו ושכחנו. 

בפגישה אחת, איש אחד רוצה לבדוק מדוע במשפחה שלו יש בנים מועדפים. זה עובר מדור לדורומי עולה בקונסטלציה מתוך הבדיםזיכרונם של קין והבל וסיפור המשפחה הראשונה על הבן המועדף. הופיעו אדם וחווה וגם עובר שחווה הפילה בין הבנים ואינו מוזכר בסיפור. הכאב של זוג ההורים על הגרוש מגן העדן, הכעס של אדם על הפיתוי של חווה, והכעס עבר לבנו קין שנעמד קרוב מאד לאביו. ואילו הבל נמשך לאמו. היו חילופי דברים, ואדם נתן לרגשות ראשוניים להשתחרר, הוא זעק את זעקתו וחווה הבינה שאיננה יכולה להפלות עוד בין רגשות. שכל רגש הוא כמו ילד. אם מפלים ביניהם, מפלים בין הילדים.

הסיפור קורה דרך נציגים. אף אחד לא אומר להם מה לומר או לעשות. זה התסריט שרוצה להיות מסופר עבור המונחה כדי שיקבל וישתחרר ממה שלא שלו. 

כאשר אנו חיים לרגע את המקור המאד ראשוני של קושי שאנו חיים אותו היום זה מרחיק אותנו מההזדהות הכה דביקה עם הרגש עצמו ומאפשר לנו להתרווח בגופנו ולתת לתת המודע האישי להתחבר לתת מודע קולקטיבי ולהביא פתרון חדשסיום מחודש ואפשרות שעכשיו משהו זז בתחושה העמוקה שלי. באותה קונסטלציה על הבן המועדף, סיפורם של אדם וחווה, קין והבל, הובילו אל מפגש מחודש בין הבן והוריו. משהו חדש יכל לקרות במערכת היחסים בעקבות התנועה שקרתה בעבר. 

בפעם הבאה שהנכם נכנסים להיות נציגים בקונסטלציה היו מודעים לכל מה שעולה בכםבאחרים ובמרחב שביניכםתנו לגוף להיות איבר חישה של היקום כולוככל שמתאפשר להיות נוכחיםתגלו שזו יכולת שמתגברת ומתעצמת עם כל ייצוגומנחה הקונסטלציה יהיה שםזה שמאפשר את הכבוד הבסיסילכולם להיותמקשיב בסקרנות וללא שפיטה לכל ייצוג.

והנה המשחק מתחיל והמנחה הפתוח שםאפשרויות ההנחייה והתגובה שלו מתרחבות כי אין מה לתקן בייצוגיםאלא להרשות להם להיות באשר הםלהביא למרחב קולותתנועותרגשותמחשבות שנולדו ביקום הפנימי של המונחהוככל שאנו פתוחיםמשפטי ההכרה יהיו מדוייקים יותרכי הם מגיעים מתוך שדה אמיתי של היקום האחדותי.

הסיפורים שאנו פוגשים בקונסטלציה המערכתית רבים ומרתקים. בקונסטלציה המשפחתית תגלו שהגוף הוא מעיין בלתי נדלה של תת מודעאישיאנושיקולקטיביהגוף יביע את הטראומה ואת הדפוסיםאת ההיסטוריה ואת ההארהאת השפיטה ואת המהותהגוף יהיה הכלי שיתמיר כאב לאהבהחסר למלא וכאוס לסדר.

שבו רגע בסוף קונסטלציה משפחתית וחושו את ההוויה הבסיסיתמתחתמעללפנימאחוריבתוך כל סיפור שסופרהמסתורין של החיים והחיים במיסתורין מערבבים מיציםנמהלים ונולד מחר חדש.

למפגשי קונסטלציה משפחתית פרטניים וקבוצתיים, לימודי קונסטלציה משפחתית 054-5908590