אהבה ללא תנאי

האהבה הראשונית של חיינו, אהבה ללא תנאי, אהבה מלאה בהכרת תודה.

כמה אנחנו צמאים לאהבה ללא תנאי – האהבה הזאת שמופיעה בחיינו לראשונה בחודשים הראשונים לחיינו. כשהורינו אוהבים אותנו רק בגלל שאנחנו אנחנו. עדיין בתקופת היכרות עם אמא. תלויים בה ותלויים באהבה שלה. באהבה שמתבטאת באופן שהיא מטפלת בנו, מחתלת, מאכילה, מחזיקה, מביטה, שרה, מלטפת, אוהבת, פשוט אוהבת.

בתקופה הזאת אנו חשים את העולם דרך הפה. מוצצים את החזה של אמא, את החלב בבקבוק. זו אהבה מאד ראשונית. בשלב ההזנה וההכלה הראשונית, של התינוק. אהבה מאד מתוקה, רכה. כמו סוכר, רכה כמו מקל סוכר. אהבה נוזלית, ממסה. אנו ראויים לאהבה הזאת מעצם קיומנו. זו אהבה ראשונית, במצב שבו אין לנו עדיין זהות. תינוק קטן שמלא במתיקות ואהבה. אנחנו אהובים מעצם הייחודיות שלנו.

האהבה הזאת מרגיעה את הלב שלנו. היא מאפשרת לנו להרגיש בהירים, קלים ורכים. כשהיא מורגשת, הכל מתמלא ברכות, באהבה, ובתחושה עמוקה שהכל בסדר. תמימות של תינוק. תינוק ורוד. עולה תחושה של יציבות ועוצמה ללא מאמץ. תשוקה ואנרגיה ועוצמה לחיים. כי כשאוהבים אותנו ככה, הכל מרגיש אפשרי. אנחנו יכולים לפגוש באהבה הזאת שוב עם בני זוג, עם הילדים שלנו, עם חברים אהובים.

אהבה ללא תנאי משחררת לנו את שרירי הלב ואת שרירי רצפת האגן. כשאנחנו אהובים ללא תנאי אנחנו מרגישים בטוחים ולא בהישרדות. כל המתח שלנו משתחרר. והמחשבות ההישרדותיות משתחררות, הראש חופשי יותר ממחשבות. כשהאהבה לא תנאי מורגשת אנו לא פוחדים מדבר. וגם לא צריכים להגן על עצמנו.

כיצד אפשר TO BABY OURSELFS

זו אהבה שנובעת מבפנים, אי אפשר לייצר אותה בכוח. כי היא מי שאנחנו. זה מצב שבו אין דאגות, אין בעיות, הכל נמס. לא צריך לדאוג לבעיות של היקום. כל כך בריא לטבול באהבה הזו. מרגישים מאד בריאים. זו אהבה שממסה את כל הסופר אגו, את הקולות הצינים, השופטים. כשהסופר אגו לא שם, ואהבה ללא תנאי מופיעה, יש תחושה של הכרת תודה לעצמי ולאחרים.

במקום להיות כל הזמן עם מלל פנימי של: “הוא ככה, אני ככה, שפיטה”, “מה הם עושים..למה הם מתנהגים ככה?.”: האהבה ללא תנאי מרגישה כל כך מתוקה. אנחנו אז נמסים, ומתוקים לבני הזוג שלנו, לילדים שלנו, לקולגות שלנו. כל מה שהם עושים מקסים ומתוק. תזכרו כשהייתם מאוהבים וכל מה שבני הזוג עשו היה מתוק ומקסים וכל כך אהוב, ואז תקופת ההתאהבות נמוגה וכל מה שהיה מתוק הופך למעצבן כל כך ורק שופטים זה את זה.

זה לא מה שאחרים עושים אלא מאיזו נקודת מבט אני רואה אותם?

האם מתוך שפיטה או מתוך האהבה ללא תנאי. או שלפעמים נמצאים בתחושה שהעולם נגדנו ויש תלונות לגבי הכל. תחושה ששום דבר לא קורה בדרך הנכונה. כל היקום נגדי. ואז האהבה הורודה הזו מופיעה והכל נראה מושלם. הכל בדיוק כפי שהוא צריך להיות. המרירות של הסופר אגו רואה לפתע דברים אחרת. רואים את המציאות מתוך מקום של הכרת תודה. לא חשוב מה קורה האהבה הזאת תמיד שם. כשאין את האהבה הזאת העולם שלנו ריק מהכרת תודה. ריק מאהבה ללא תנאי.

כשהיינו תינוקות, היינו באהבה הורודה הזו, כתינוקות שחינו באוקיינוס של אהבה ללא תנאי ואז אולי שמענו מההורים שלנו “מה זה הדבר הטיפשי שאתה עושה, מנשק את הבובות שלך”. שפטו אותנו בכל מיני דרכים, עצרו אותנו שלא נעשה דברים טפשיים. ותחושת הכרת התודה לא היתה שם. אני זוכרת שהבת שלי היתה מנשקת אותנו ימים שלמים, או מחבקת את הבובות שלה ומנשקת את האוגר שלה.

היו לה תקופות שהיא רצתה רק לשחק עם האהבה הזו לכל דבר סביבה. כמבוגרים אנחנו לא נמצאים בזה ואנחנו רואים הכל מתוך השפיטה. הילדים הקטנים מנשקים הכל, הם מלאים באהבה ללא תנאי לעולם ולנו, להורים שלהם. ככל שההורים שלנו היו מנותקים מאהבה ללא תנאי כך הרחיקו אותנו ממנה ומהאיכויות שלה.

שפטו כל דבר שעשיתי, שאמרתי. ולאט לאט כל האהבה הזאת נעלמה. אהבה ללא תנאי, זו אהבה שרוצה לתת ולא לקחת. כשיש שם אהבה כזו מרגישים שזו אהבה שרוצים לתת. לא אכפת לנו אם נקבל או לא, אנחנו באוקיינוס של האהבה הזאת. כשהייתי בכיתה א’ הייתי עוזרת לחבר מהכיתה לסחוב את התיק הביתה. ככה, כי לא שינה לי, כי פשוט אהבתי. ההורים שלי גילו את זה וכעסו עלי מאד, שפטו ואמרו שהילד מנצל אותי, שאני תמימה. עוד ארוע ועוד ארוע וזה הולך לאיבוד.

כשיש לנו תינוק בבית, אנחנו צמאים לאהבה הזאת. אנחנו רואים לפעמים כיצד מבוגרים מנסים לדבוק בתינוק כדי לקבל מעט מהאהבה הזו, “איזה חמוד, בא לאכול אותו, כזה מתוק, איזו מתיקות”. והילד מרגיש שהוא צריך להגן על עצמו. הילד מרגיש שרוצים לקחת לו, בלי רגישות, נמרחים על הילד וכו’..(קוצ’י, פוצ’י, ממי) .וכשילד כזה גדל הוא הופך לאחד שלוקח במקום לאחד שנותן. או שאנו הופכים לאנשים שנותנים ונותנים כשבעצם אנחנו רוצים לקבל.

ילדים מלאים באהבה ללא תנאי. אך אם יש מבוגרים שחוששים מהאהבה הזאת, שדוחים אותה, היא נחסמת. כילדים התבוננו על ההורים שלנו מתוך האהבה הזאת. לא חשוב כמה צעקנו, התרגזנו, התפרצנו על הילדים שלנו בעת כעס, הילד סולח לנו מייד. וגם אם ההורה שוגה הילד שנייה אחר כך כל כך אוהב את ההורה שלו.

הילד רואה את הוריו מתוך האהבה הזאת, מתוך השדה הזה של אהבה ללא תנאי. אני זוכרת כמה ארועים בהם התפרצתי בזעם ובעיניה של בתי ראיתי את החמלה הזאת אלי וכל כך התביישתי. לכן, להורים זה עוד יותר קשה כשהילד מתבונן בהם מתוך האהבה המתוקה הזאת כשהם עושים דברים או אומרים דברים שהם מרגישים בהם בושה.

אהבה ללא תנאי תמיד פה, אנחנו מתנתקים ממנה, מפחדים ממנה, לא בוטחים בה ולא מאמינים בה. הורידו את המדריך לשחרור מהשופט הפנימי, פה בקישור.  ובדקו איפה אתם פוגשים את האהבה הזאת? אהבה ללא תנאי. אהבה שמקבלת את כל כולכם, את העולם כולו ללא שפיטה.

לפגישות אישיות וחיבור לאהבה ללא תנאי התקשרו 054-5908590