מה נשתנה? ולמה חשוב לשאול שאלות בחיים?

חג הפסח מעורר אותנו לשאול שוב שאלות ולא לקחת את החיים שלנו כמובן מאליו, כהרגל. לפתע אנו מתבקשים לעצור, מדור לדור, לעצור ולבדוק מה החמיץ בחיינו ואיננו זקוקים לו עוד ומה אנו רוצים לשנות, ולהשתנות.

רוב חיינו אנחנו עסוקים בלעשות הכל מחוצה לנו כדי להפוך את חיינו לטובים, נוחים ונעימים יותר. מה אפשר לשנות שם בחוץ? אולי את בן הזוג, אולי זו ההתנהגות של אחד הילדים, אולי זה הבית ובטח העבודה, אולי אין לי מספיק שעות פנאי, להחליף את האוטו, לצאת לעוד חופשה. אנחנו מחפשים ומשנים ובודקים אולי שם יהיה לי טוב יותר, אולי עם הספר הזה יהיה לי מעניין יותר, אם אשנה תזונה, או אחליף חברה….

גם חג הפסח מביא לנו מנהגים חיצוניים כדי לעורר אותנו לשינוי. שבוע בלי קרואסון הבוקר שלי ומעניין מה יקרה לי. שינוי חיצוני אינו מספיק. עובדה. מדור לדור אנחנו מעבירים את מנהגי החג ונו? מה באמת השתנה?

מה נשתנה הלילה הזה? מזכיר לנו את החשוב מכל. לשאול את השאלות. לחקור מבפנים. להתעניין בשינוי שקורה בנו משנה לשנה, לשאול מה הם החיים האלו? ומי אני? ומהם היחסים שלי עם האנשים ובני המשפחה שיושבים לידי בשולחן החג?

כשאנחנו עוצרים לשאול שאלה אנחנו נמצאים בעכשיו, אנחנו מתעניינים במה שקורה ועוצרים לרגע את המרוץ הפנימי קדימה לעבר איזה עתיד שאינו קיים. במשך היום אנחנו מתעייפים מלרצות או לדחות איזה מצב, או איזה רגש. אנחנו שופטים את הילדים שלנו, את בני הזוג, את החיים. רק כדי לחפש שוב איזו מניפולציה טובה כדי להרגיש טוב לכמה רגעים, או ימים.

החוויה הרגילה שלנו את עצמנו היא שאנחנו אוסף של איברי גוף ומחשבות שנעים בנפרדות משאר בני האדם והיקום, עסוקים בהשרדותנו שלנו ובבריחה מסבל אל העונג הבא. מדור לדור אנחנו מעבירים את האמונה שציון טוב בלימודים יתן לנו תחושת ערך, שהורות תמלא אותנו בתחושת מלאות וסיפוק עצמי, שממון רב ימלא אותנו בתחושה של משמעות ויכולת.

כשתשבו סביב שולחן החג השנה, הביטו סביבכם אל העיניים של קרוביכם, וחפשו את האמת, את הנשמה שלהם. האם הדברים החיצוניים הם הם אלו שממלאים אותנו באושר אמיתי? שממלאים את הנשמה? הביטו על הילדים הצעירים והביטו על המבוגרים, האם יש הבדל בין ניצוץ האור בעיניים? מה ממלא את הילדים באושר כה גדול שאנחנו כבר שכחנו? מדוע הם עדיין כה קרובים לעצמם, אמיתיים ואמיצים להרגיש ולהיות?

מה זה הדבר הזה שאיבדנו איתו מגע? אותו דבר שבגללו אנחנו כל החיים מקווים, מצפים, מתמודדים, חולמים על הבן זוג המושלם, על הקריירה הזוהרת, על התעודה על הקיר? מה קרה לנו בדרך שאיבדנו את המגע עם הנשמה?

מה נשתנה מזמין אותנו לעצור ולשאול שאלות. שאלות על החיים, על עצמנו, על משמעות, על אהבה, על זוגיות, על הורות, על אלוהים, על חגים, על הכל הכל. לב השאלה היא העובדה שאנחנו יודעים שאנחנו לא יודעים משהו על החיים האלו. שכל כך הרבה פעמים אין לנו מושג וחצי מושג על הילד שמביט בנו, ועל בן הזוג שלנו, ועל הבוס שלנו. ובטח שאין לנו מושג מי אנחנו באמת.

כשאין שאלות, אין תנועה, הכל סטטי, לא זז. “איך זה שאת חיה במצב כזה?” האם שאלת את עצמך? האם יש בך את האומץ לאתגר את מה שאת חושבת שאת יודעת על החיים האלו? מוכנה לצאת להרפתקה? לגלות מחוזות חדשים ומופלאים עליך ועל העולם שבו את חיה?

אם זה קורא לך – אני כאן, ללוות אותך במסע האישי, הפנימי, שישנה את חייך מבפנים החוצה אל ההחלטות שאת לוקחת ביומיום בכל תחום בחייך. טיפול רגשי ורוחני שמשלב גם את הפסיכולוגיה וגם את עולם המדיטציה והמיינדפולנס.

מירב 054-5908590